U bevindt zich op: homeIdeeIdee 2013

Over Idee

Idee is het politiek-wetenschappelijke tijdschrift van de Mr. Hans van Mierlo Stichting, het wetenschappelijk bureau van D66. Het verschijnt zes maal per jaar onder verantwoordelijkheid van een onafhankelijke redactieraad. Ieder nummer heeft een eigen thema.

Idee wil een zinvolle bijdrage leveren aan het publieke debat. Het tijdschrift fungeert als forum voor de ontwikkeling van het gedachtegoed van D66 en voor kritische gedachtewisseling op niveau. Het denken binnen en buiten de partij wordt in beschouwingen, analyses en opiniŽrende artikelen getoetst aan theoretische kritiek en maatschappelijke ontwikkelingen. Streven is daarbij om relevante ontwikkelingen op de politieke agenda te zetten.

Idee biedt ruimte aan zowel feitelijk gedocumenteerde analyse als wetenschappelijk verantwoorde beschouwingen. Dit vindt plaats vanuit een multidisciplinair perspectief: sociologie, economie, recht, geschiedenis, politicologie, bestuurskunde en (politieke) filosofie. Idee is bedoeld voor iedereen die graag gevoed wil worden met nieuwe ideeŽn over politiek en maatschappij.

Klik hier voor het aanvragen van een abonnement.

Voor vragen aan de redactie van Idee: idee@d66.nl